۱۳۸۶-۰۹-۲۳

یک اقدام ضد بشری دیگر در بلوچستان!

 
20 دی 1286

 


به گزارش خبرگزاری های جمهوری اسلامی حکم قطع دست راست و پای چپ پنچ نفر در بلوچستان که متهم به شرکت در ناآرامی های سیستان و بلوچستان بودند به اجرا در آمد. دادگستری کل سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این احکام در راستای "مبارزه بی ‌امان با مخلان امنيت و گروگانگيران و سارقين مسلح" صادر شده و با "حضور و نظارت کامل تيم پزشکی" اجرا شده است.
بنا به اظهارات فعالین سیاسی بلوچ، حکومت جمهوری اسلامی کلیه فعالین و آزادی خواهان بلوچ را قاچاقچی، اشرار و سارق به افکار عمومی معرفی می کند، و به این طریق سعی در توجیه اقدامات ضد بشری خود دارد.
روز هفتم دی ماه بدن حسام خدیور ماهیگیر ترکمن زیر موتور قایق مأموران "حراست دریا" تیکه تیکه شد. و به دنبال آن اعتراضات مردمی به این جنایت سبعانه شهر بندر ترکمن را فراگرفت، نتیجه این اعتراضات دستگیری دهها تن از مردم به خشم آمده بود که تا به امروز از سرنوشت بسیاری از آنان هیچ خبری نیست. یک هفته بعد از قتل ماهیگیر ترکمن، خبر از بلوچستان می رسد که یک دست و یک پای پنچ نفر متهم به شرکت در ناآرامی های بلوچستان را قطع کرده اند. این گونه اقدامات غیر انسانی در حق ملیت های مظلوم ایرانی تا به کی ادامه خواهد یافت؟ اگر قصد جکومتگران از این گونه اقدامات دادن دست عبرت به دیگران و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم باشد، بی گمان تا کنون در رسیدن به این منظورموفق بوده و هستند، اما تجربه نشان داده است که این گونه اقدامات سبعانه، خشم را در دل مظلومین و گروه های تحت ستم امروزی متراکم تر و فشرده تر می سازد و سلاح انتقام را صیقل می دهد.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی